2016/17 „Poznawanie przez dzia³anie kluczem do sukcesu- wyrównywanie szans edukacyjno- rozwojowych uczniów szkó³ Gminy Zblewo”
Dodane przez admin dnia Kwietnia 11 2017 10:50:50
„Poznawanie przez dzia³anie kluczem do sukcesu- wyrównywanie szans edukacyjno- rozwojowych uczniów szkó³ Gminy Zblewo”
Zespó³ Kszta³cenia i Wychowania w Pinczynie
Zajêcia wyrównuj±ce
• Jêzyk angielski
Na zajêciach w ramach projektu „„Poznawanie przez dzia³anie kluczem do sukcesu- wyrównywanie szans edukacyjno- rozwojowych uczniów szkó³ Gminy Zblewo” uczniowie ucz± siê jêzyka angielskiego korzystaj±c ze s³owników internetowych, gier gramatycznych, piosenek, historyjek, materia³ów audio i wideo oraz materia³ów do czytania, a tak¿e interaktywnych æwiczeñ.
• Zajêcia korekcyjno - kompensacyjne
Æwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej z wykorzystaniem leniwej ósemki.
• Terapia pedagogiczna SP
Æwiczenie koncentracji i spostrzegawczo¶ci graj±c w gry typu Dooble (na piktogramach, sylabach i wyrazach stanowi±cych wyj±tki w jêzyku polskim).
• Terapia pedagogiczna GIM
Powtórzenie wiadomo¶ci o czê¶ciach mowy – porz±dkowanie i umieszczanie w kubkach wg podpisu: rzeczownik, czasownik itd.
• Zajêcia rewalidacyjne
Podczas realizowanych zajêæ, k³adziony jest nacisk na usprawnianie u uczniów zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych. W pracy wykorzystywane s± ró¿norodne metody pracy, aby zajêcia by³y atrakcyjne i przynosi³y uczniom okre¶lone korzy¶ci, m. in. s± to: gry edukacyjne rozwijaj±ce pamiêæ operacyjn±, logiczne my¶lenie i pozwalaj±ce na rozwijanie u uczniów samodzielno¶ci, wiary we w³asne si³y, a tak¿e osi±ganie d³ugotrwa³ej koncentracji.
Grupa III SP – zabawy rozwijaj±ce pamiêæ sekwencyjn±
Grupa IV SP – nauka uk³adania zdañ
Grupa PG – praca w aplikacji multimedialnej learningapps, nauka rozró¿niania stylów architektonicznych.
Grupa PG – praca w aplikacji learningapps.
• Terapia pedagogiczna SP
Zajêcia dotyczy³y nauki ortografii z wykorzystaniem platformy Learning Apps.
• Terapia pedagogiczna GIM
To æwiczenie dotyczy³o pamiêci i koncentracji uwagi.
• Zajêcia korekcyjno – kompensacyjne GIM
Praca z uczniem z dysgrafi± – æwiczenia grafomotoryczne (rysowanie obiema rekami równocze¶nie, powiêkszanie i pomniejszanie rysunku).
Praca z tekstem – wykorzystanie zeszytów z serii Ortograffiti.
• Socjoterapia
Zajêcia te maj± na celu ³agodziæ lub eliminowaæ negatywne normy i obyczaje w zachowaniu spo³ecznych dzieci, m³odzie¿y. W czasie zajêæ stosuje ró¿ne metody i techniki pracy z grup±, co wprowadza ró¿norodno¶æ zajêæ i wp³ywa na wiêksze zainteresowanie uczestników. Zajêcia te prowadzê w 2 grupach 4 osobowych. I grupa- ch³opców, grupa II dziewczynek. Celem prowadzonych zajêæ jest: stworzenie okazji do odreagowania napiêæ emocjonalnych; budowanie pozytywnego obrazu siebie; zwiêkszenie poczucia w³asnej warto¶ci oraz zaspokojenie potrzeby bycie wa¿nym.
• Zajêcia wyrównuj±ce z matematyki
Zajêcia maj± na celu podniesienie poziomu umiejêtno¶ci matematycznych uczniów klas pocz±tkowych i ograniczanie pierwszych symptomów trudno¶ci szkolnych. Prze³amanie strachu przed matematyk± i przywrócenie wiary we w³asne si³y. Ugruntowanie wiedzy zdobytej ma lekcjach matematyki. Uzupe³nianie braków w wiadomo¶ciach matematycznych
• Zajêcia wyrównuj±ce z geografii
Zajêcia z geografii - praca metoda projektu wykonanie modeli Uk³adu S³onecznego po omówieniu tre¶ci "Ziemia w Uk³adzie S³onecznym".