dzia³alno¶æ w roku 2005/2006
Dodane przez admin dnia Czerwca 23 2007 23:02:32
SPRAWOZDANIE
Z PRACY SPÓ£DZIELNI UCZNIOWSKIEJ „JUTRZENKA”
za rok szkolny 2004/2005

Sklepik szkolny z regu³y prowadzony jest przez 2-4 uczniów; sprzedawcy. ekspedienci s± wspó³odpowiedzialni materialnie za sprzedawany towar. Dla zwiêkszenia roli wychowawczej i dydaktycznej SU oraz w³±czenia wiêkszej grupy cz³onków co pewien czas by³a zmieniana obsada sklepiku. Podczas wymiany sprzedaj±cych wraz z uczniami przeprowadza³em remanent, tj. spis kon-trolny towarów i stanu kasy. Remanenty kontrolne by³y przeprowadzane równie¿ w innych okresach (np. przed przerw± ¶wi±teczn±). Jako opiekun SU nad-zorujê zabezpieczenie i w³a¶ciwe przechowywanie towarów, estetyczny wygl±d sklepiku, sprawn± i ¿yczliw± obs³ugê klientów i odpowiednia przyci±gaj±c± uwagê klientów reklamê (m. in. gazetka ¶cienna SU). W przypadku gdy sprze-dawcy nie spe³niaj± podstawowych warunków lub nie maj± chêci do dalszej sprzeda¿y, wyznaczam nowych ekspedientów.
Do najwa¿niejszych spraw organizacyjnych, za które odpowiedzialni s± uczniowie nale¿±;
- przyjmowanie towaru do sklepiku (sprawdzanie zgodno¶ci przyjmowane-go towaru z wystawion± faktur± lub dowodem dostawy),
- zapisy utargów w ksiêdze sklepiku,
- obliczanie zgodno¶ci gotówki w kasie z zapisami sprzeda¿y
- zapisy w ksiêdze przychodów i rozchodów
- sprawdzanie wa¿no¶ci towarów
Moim zadaniem jest pomoc i ukierunkowanie m³odych cz³onków SU w tych zadaniach. Uczniowie poznaj± te¿ podstawy marketingu i zarz±dzania finansami podczas prób uzupe³niania Ksiêgi G³ównej Sklepiku. Pozwala im to poznaæ nie-które zasady mikroekonomii i byæ mo¿e przygotowaæ do przysz³ej pracy w dziedzinie finansów.
Bardzo wa¿na w dzia³alno¶ci Spó³dzielni jest wspó³praca z dostawcami towaru. W tym roku szkolnym wspó³pracowali¶my z siedmioma dostawcami:
- Firm± – Agmar, Blechpol, Coca Col±, Iglotexem, PPHU z Karsina, Star Foodsem i Brutusem Bis
Towar do sklepiku przyjmuj± sklepowi (w mojej obecno¶ci), po przeliczeniu oraz stwierdzeniu rodzaju, jako¶ci i ilo¶ci. W pracach Spó³dzielni Uczniowskiej staram siê przekazaæ uczniom jak istotne jest dostrzeganie podstawowych pro-blemów pracy ludzkiej, zró¿nicowanie charakteru pracy, spo³eczna warto¶æ ka¿-dej dobrze wykonywanej pracy, problem dyscypliny pracy, racjonalna gospo-darka lud¼mi w pracy zespo³owej, wspó³dzia³anie uczniów wykonuj±cych wspólne zadania oraz poszanowania narzêdzi pracy.
Drugim bardzo wa¿nym kierunkiem dzia³alno¶ci SU jest kszta³towanie cech gospodarno¶ci. Przez ca³y rok k³adziony jest du¿y nacisk na wyuczenie w m³odych ekspedientach reagowania na wszelkie przejawy rozrzutno¶ci b±d¼ niszczenia wspólnego dobra w szkole jak i poza ni±. W czasie pracy w Spó³-dzielni Uczniowskiej rozwijane s± zainteresowania spo³eczno – gospodarcze m³odzie¿y oraz praktyczne zapoznanie z procesami us³ug.
Z wypracowanego zysku Spó³dzielnia Uczniowska zakupi³a drobne akce-soria do pracowni informatycznej, upominki dla cz³onków SU, a tak¿e w tym roku szkolnym podjê³a siê dzia³alno¶ci charytatywnej organizuj±c dla dziesiêciu uczniów klas I – III szko³y podstawowej bezp³atne II ¶niadanie.
Spó³dzielnia Uczniowska wspó³pracuje równie¿ z innymi organizacjami dzia³aj±cymi na terenie szko³y m. in. z Samorz±dem Uczniowskim publicznego Gimnazjum.