ZABAWA NA ODLEGŁOŚĆ- zdalne nauczanie w grupie MODRACZKÓW

21.05.2020 r.

Dzisiejszy temat również dotyczył emocji, a dokładniej skupiliśmy się na strachu i złości. Jak zawsze zajęcia rozpoczęliśmy od ćwiczeń gimnastycznych. Omówiliśmy sobie co to jest strach oraz jakie sytuacje go wywołują. Dzieci próbowały wyjaśnić znaczenie przysłowia „Strach ma wielkie oczy” i prezentowały przestraszona minę. Poznały również sposoby radzenia sobie ze strachem. Następnie omówione zostało uczucie złości. Modraczki, za pomocą karteczek z napisami TAK i NIE, oceniały czy dane postępowanie w sytuacji kiedy się złościmy jest prawidłowe czy też nie. Dzięki pracy w książkach dzieci doskonaliły umiejętności dostrzegania pozytywnych i negatywnych sposobów wyrażania uczuć oraz rozwijały zdolności grafomotoryczne. Kolejne zadanie polegało na wyszukaniu, wśród różnych zdjęć, osób, które swoją mimiką wyrażają takie uczucia jak STRACH i ZŁOŚĆ. Na koniec każdy przygotował swoją  „Tarczę lwiej odwagi”, na której trzeba było narysować rzeczy, które pomagają pokonać strach. Zadania nie sprawiły dzieciom trudności, wszyscy świetnie wykonali zadania. Super Modraczki! Pracujcie tak dalej!

20.05.2020 r.

 Nasze Kwiatuszki  rozpoczęły dzień od powitania. Dzisiaj kontynuujemy  temat   o emocjach.  Nasze zabawy rozpoczęliśmy od  ćwiczeń  z poduszką i panem Andrzejem .  Potem odpoczywaliśmy słuchając opowiadania  pt.  „ Koleżanki  Sendy i Lili”. Modraczki miały za zadanie odpowiedzieć na kilka pytań, dotyczących opowiadania i powiedzieć o jakiej emocji dzisiaj będziemy mówić.  Każdy z Kwiatuszków powiedział ,że chodzi o smutek. Dzieci dokonywały analizy głoskowej wyrazu, przeliczały głoski, odszukiwały napisu wyrazu smutek wśród innych wyrazów. Kolejna zabawa polegała na przeliczaniu wyrazów zdaniach. Ale, żeby nie było  smutno  naszym Modraczkom zaproponowałyśmy im , aby zrobiły sobie „Poprawiacza humoru” z kawałka papieru , który jak się na niego spojrzy, zawsze  wszystkich rozśmiesza. Modraczki zrobiły przecudne prace plastyczne i jak zawsze były pracowite niczym małe mróweczki. Brawo !!! :)

 

19.05.2020 r.

Wtorek Modraczki rozpoczęły od zabawy muzyczno- ruchowej „Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH”. Były to przede wszystkim ćwiczenia opierające się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka. Następnie dzieci odsłuchały nagranie nauczyciela z wierszem D. Gellner pt. „Zły humorek”, a następnie odpowiadały na pytania dotyczące tekstu. Kolejnym zadaniem było określanie swoich emocji do konkretnych wydarzeń. Rodzice czytali dzieciom zdania, a dzieci opowiadały lub rysowały emocje, które by im towarzyszyły w danej sytuacji. Modraczki pilnie również pracowały w kartach pracy. Dzięki zadaniom w książce doskonaliły umiejętności nazywania uczuć, rozwijały zdolności grafomotorycznych i kreatywność, a także dostrzegały związki przyczynowo- skutkowe. Na koniec dzieci wykonały z rolki piękne postacie z ruchomą twarzą, przedstawiające różne stany emocjonalne. Jesteśmy z Was bardzo dumne Modraczki!!! Bardzo ładnie pracujecie i należą się Wam wielkie BRAWA!

 

18.05.2020 r.

Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnej zabawy.  Dzisiaj rozpoczęliśmy dzień od zabawy muzyczno-ruchowej „ Głowa, ramiona, kolana …” potem rozwiązywaliśmy krzyżówkę, aby dowiedzieć się o czym rozmawiać  będziemy  przez cały tydzień – rozwiązanie to EMOCJE.  Modraczki bardzo ładnie rozwiązały krzyżówkę. Potem oglądały bajkę o emocjach  - filmik You Tube, i określały emocje z jakimi borykał się bohater. Jak zwykle mogły, też wykonać zadanie w kartach pracy, rozwijając umiejętności grafomotoryczne i spostrzegawczość. Ostatnim zadaniem na dziś było wykonanie pracy plastycznej „drzewko szczęścia” dla kolegi koleżanki albo kogoś bliskiego, żeby sprawić im przyjemność i radość. Powstały piękne drzewka z dedykacją, mamy nadzieję, że sprawiłyście sobie nawzajem radość.  Były też drzewka dla pań, które sprawiły nam ogromną przyjemność, dziękujemy Wam kochane Modraczki. :)

 

15.05.2020 r.

15.05. – piątek , kończymy kolejny tydzień zdalnej zabawy na odległość.  Nasze Modraczki podsumowały dzisiaj zabawę z muzyką. Dzisiejsze propozycje zabaw polegały na namalowaniu w rytm dwóch obrazów,  do dwóch  utworów muzycznych. Uczyliśmy się układu tanecznego wg filmiku instruktażowego „Kreatywni w domu”.  Odgadywaliśmy różne gatunki muzyczne i łączyliśmy  z odpowiednim obrazkiem. Próbowaliśmy odkodować obrazek z   literkami  z kolorami. Dziękujemy za całotygodniowe Wasze zaangażowanie  i pracowitość. Jesteście super Modraczki! :)

14.05.2020 r.

Kolejny dzień, w którym Modraczki nie próżnowały, tylko ciężko pracowały. Na początku zajęć dzieci bardzo ładnie ćwiczyły z Lulisią i Lulitulisiami, był to bardzo wyczerpujący trening. Następnie poznały nową literę H,h i sporo zadań dotyczyło właśnie tej litery. Musiały wyszukać wyrazy rozpoczynające się na poznaną literę, dokonać analizy sylabowej i głoskowej tych wyrazów. Po graficznym przedstawieniu litery oraz jej prawidłowego zapisu, układały kształt litery ze sznurka i wodziły po nim palcem. Kolejnym zadaniem było ozdabianie szablonu litery H w taki sposób, aby przypominała ona hipopotama. Dzięki zabawie „Zapamiętane dźwięki”, w której musiały odtworzyć układ ruchów, ćwiczyły swoja pamięć słuchową. Modraczki pięknie wykonywały także karty pracy w książce, przez to doskonaliły zdolności grafomotoryczne i percepcję wzrokową. Na koniec czekała na nich miła niespodzianka i mogły zagrać 3 utwory („Wlazł kotek na płotek”, „Panie Janie”, „Mało nas do pieczenia chleba”) na wirtualnych cymbałkach. Dzięki filmikom od rodziców mieliśmy okazję posłuchać jak dzieci grają. Dziękujemy Modraczki za kolejny wspólny dzień!

 

13.05.2020 r.

Dzisiejszego dnia Modraczki miały bardzo ciekawe zadania związane z muzyką. „Jestem muzykantem…”- właśnie od tej piosenki rozpoczynały dzisiejsze zajęcia. Odsłuchały i przypomniały sobie słowa piosenki, a także naśladowały grę na różnych instrumentach. Następnie był czas relaksacji- słuchały muzyki klasycznej A. Vivaldiego, a po odsłuchaniu opisywały swoje wrażenia odnośnie tej muzyki. Niektórzy nawet zaprezentowali układ taneczny do tego utworu. Była też dzisiaj praca w książkach podczas, której dzieci doskonaliły swoje umiejętności grafomotoryczne, ćwiczyły spostrzegawczość i przeliczanie. Kolejna zabawa pt. Moje ucho słyszy” to nic innego jak zagadki słuchowe. W tej zabawie Modraczki musiały wykazać się dobrym słuchem i rozpoznawać usłyszane dźwięki z zawiązanymi oczami. Poznały także nuty i ich zapis na pięciolinii. Na koniec dzieci ozdabiały klucz wiolinowy i nuty na kolorowo według własnego pomysłu. Okazało się, że nasza grupa jest bardzo muzykalna i mieliśmy okazję poznać ukryte talenty. Dzieci zagrały dla nas m.in. na trąbce, gitarze, cymbałkach, flecie i organkach. W wolnym czasie piekły ciasteczka oraz lepiły z plasteliny. Kolejny raz jesteśmy pod wrażeniem Modraczki! Dzięki Wam uśmiech nie schodzi nam z twarzy!

 

12.05.2020 r.

Dzisiaj nasze kwiatuszki dalej bawiły się muzyką, ale nie tylko. Dzień rozpoczęliśmy         od zabawy relaksacyjnej "Masażyki". Kolejnym dzisiejszym zadaniem było rozpoznawanie różnych gatunków muzycznych, słuchając nagrań muzycznych. Dzieci liczyły ile gatunków rozpoznały, następnie wykonywały ćwiczenia graficzne i matematyczne w swoich kartach pracy. Potem bawiliśmy się pieniążkami; 1zł, 2zł ,5zł. W zabawie mogły używać prawdziwych pieniędzy, albo wykonywały je same, robiąc szablony. Podczas zabawy robiliśmy zakupy, kupowaliśmy instrumenty. Modraczki podawały różne możliwości płacenia pieniążkami (różnymi nominałami), przy tym rozwiązywały zagadki matematyczne. Ostatnią propozycją dla dzieci była mini dyskoteka. Nasze kwiatuszki mogły pobawić się przy dźwiękach muzyki, którą już znają, a także   mogły wykonać swój układ taneczny i zaprezentować go w nagranym filmiku. Nasze Modraczki stanęły na wysokości zadania, widać było, że wykonywały wszystkie zadania. Dziękujemy za filmiki i zdjęcia. Tak trzymajcie, brawo, brawo!!!:) :)

 

11.05.2020 r.

Dzisiaj w grupie „Modraczki” rozpoczęliśmy kolejny tydzień, w którym przewodnim tematem będzie muzyka. Na początek zajęć dzieci musiały rozwiązać zagadkę, aby poznać temat. Na wstępie miały również możliwość poznania kilku ciekawostek dotyczących muzyki. W kolejnych zadaniach dzieci wymieniały instrumenty muzyczne, które znają oraz słuchały dźwięków niektórych instrumentów. Rozwiązywały także quiz muzyczny, w których sprawdzały swoją wiedzę. Zabawa ruchowa, w której „Modraczki” musiały reagować na zmianę charakteru muzyki sprawiła im wiele radości. Na koniec wszyscy wykonali karty pracy do dzisiejszego tematu. Natomiast ostatnim zadaniem było wykonanie instrumentu muzycznego z przedmiotów codziennego użytku. Jak zwykle „Modraczki” miały bardzo wiele ciekawych pomysłów na instrumenty.

08.05.2020 r.

Dzisiaj Modraczki zakończyły zabawy na odległość poznając nasz kraj.  Zrobiliśmy sobie podsumowanie naszego tematu „ Polska to mój kraj”. Dzień rozpoczęliśmy od „powitalnego tańca”- bez słów , bez melodii, tylko kroki – utrwalając strony prawą, lewą i prawidłowo odtwarzając konkretny ruch. Potem  rozwiązywaliśmy krzyżówkę. Modraczki  rozwijały umiejętność zapisywania haseł , analizy głoskowej wyrazów  i odczytywania rozwiązania krzyżówki. Z tym zadaniem nikt nie miał problemu - prawidłowe rozwiązanie to WISŁA. Chętni robili zadania w kartach pracy. Kolejną propozycją dla dzieci było wysłuchanie „Legendy o Wiśle” , poznaliśmy  jej historię , jednocześnie rozwijaliśmy umiejętność uważnego słuchania. Potem zaprosiłyśmy dzieci do udziału w Quizie "Polska mój dom". Na  koniec Modraczki wykonały pracę plastyczną „ Syrenkę Warszawską” rozwijając swoje zdolności manualne i wyobraźnię . Brawo Modraczki zdałyście dzisiaj "egzamin" na prawdziwego POLAKA . Dziękujemy, super pracowałyście przez cały tydzień.

 

07.05.2020 r.

Czwartek to kolejny bardzo pracowity dzień w naszej grupie. Zajęcia rozpoczęły się wesołą rymowanką, do której wykonywaliśmy różne ćwiczenia. Potem przyszła pora na zadania. Pierwsze z nich polegało na dokończeniu zdania „Za co kochamy Polskę…?” oraz narysowaniu odpowiedzi. Każdy z dzieci miał inne pomysły. Odsłuchaliśmy również nasz hymn narodowy i przypomnieliśmy sobie jego słowa. Następnie Modraczki bawiły się w zabawę ruchowo- słuchową, która utrwaliła dzieciom postawę  jaką należy przyjąć podczas słuchania hymnu. Ostatnim zadaniem, po zapoznaniu się z różnymi krajobrazami występującymi w Polsce, było odzwierciedlenie takiej mapy krajobrazowej z różnych materiałów. To zadanie sprawiło dzieciom wiele radości, a efekty były zachwycające!

06.05.2020 r.

 Dzisiaj rozpoczęliśmy dzień  od powiedzenia sobie nawzajem "dzień dobry"  i zaśpiewania fragmentu piosenki naszej DZIEŃ DOBRYNKI. Przypomnieliśmy sobie, że należy cały czas używać "magicznych słów". Potem rozwijaliśmy swoją sprawność ruchową, pokonując tor  przeszkód z poduszek, skarpetek i krzesła. Kolejnym zadaniem było rozwiązanie zagadki obrazkowej, która wprowadzała Modraczki do poznania  litery "z" jak zebra. Następnie dzieci rozwijały umiejętność analizy sylabowej i głoskowej wyrazu podstawowego. Podczas burzy mózgów wymyślały wyrazy na głoskę "z", układały je z literek i same zapisywały. Na tackach, czy talerzach z kaszką ćwiczyły pisanie literki, a w kartach pracy rozwijały spostrzegawczość, umiejętności grafomotoryczne i czytanie. Ostatnim zadaniem proponowanym  na dzisiaj było ozdobienie litery "z" w taki sposób, aby powstała zebra. Dzieci zrobiły piękne prace.  Nasze Modraczki są bardzo pracowite i wykonywały wszystkie zadania bardzo ładnie. Brawo, brawo jesteście super!!!

 

05.05.2020 r.

Dzisiaj kolejny dzień w grupie Modraczki minął bardzo aktywnie. Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej „Orzeł”. Ta zabawa zapewnia rozwój dziecka w obszarze wrażliwości słuchowej oraz poznawczej. Następnie dzieci wysłuchały wiersza pt. „Warszawa”, nagranego przez nauczyciela, i odpowiadały na pytania dotyczące tekstu. Modraczki oglądając dzisiaj bajkę o „Warszawskiej syrence”,  miały również okazję dowiedzieć się jak powstała nasza stolica. Na koniec wszyscy bardzo ładnie wykonali karty pracy w książeczkach oraz zrobili pracę plastyczną pt. „Godło Polski”. Modraczki zasługują na wielkie brawa,  ponieważ pilnie wykonują zadania.   

04.05.2020 r.

Modraczki w tym tygodniu będą rozmawiały o Polsce , naszym  kraju-domu. Rozpoczęliśmy dzień  od powitanki piosenką  "Jesteśmy Polką i Polakiem..." ,przy której jednocześnie wykonywaliśmy ćwiczenia, usprawniające poczucie rytmu oraz sprawność ruchową. Kolejne zadanie to była nauka pamięciowa wiersza pt. "Katechizm polskiego dziecka" (Kto Ty jesteś..."). Jak już nauczyliśmy się wierszyka, przystąpiliśmy do rozwiązywania zagadki matematyczno-słownej, a rozwiązane hasło to - POLSKA. Potem przypominaliśmy sobie nasze symbole narodowe, oglądając film.  Następnie zrobiliśmy zadania w kartach pracy. Na koniec Modraczki wykonały piękne, polskie flagi. Mateusz pomagał też babci, piec pyszne, domowe bułeczki. Brawo Modraczki, jesteście niesamowite, kolejne zadania wykonane super!!!

30.04.2020 r.

Kolejny dzień bardzo szybko zleciał. Dzisiaj Modraczki rozpoczęły zajęcia od zabawy ruchowej „Przestraszone kurczątka”. Podczas tej zabawy wszystkie dzieci zamieniły się w uciekające kurczaki. Następnym zadaniem były ćwiczenia gimnastyczne. Modraczki dobrze wiedzą, że gimnastyka i ruch są  bardzo ważne. Dzisiaj dzieci poznały również różne produkty pochodzenia zwierzęcego, które mają w domu oraz zastanawiały się do czego te produkty można wykorzystać. Na koniec dzieci wykonały karty pracy w książce i zrobiły pyszne kanapki w kształcie zwierzątek. To był wspaniały dzień J

29.04.2020 r.

Kolejny dzień spędziliśmy bawiąc się w zagrodzie wiejskiej.  Zabawy rozpoczęliśmy od ćwiczeń gimnastycznych pod hasłem „Szalona piłka”, które miały na celu wzmacnianie mięśni grzbietu, brzucha, rozciągające oraz poprawiające gibkość ciała. Następnie Modraczki  oglądały  filmik edukacyjny „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym”. Odgadywały zagadki, wymieniały produkty, które dają nam zwierzęta. Dokonywały analizy sylabowej  i głoskowej wymienionych wyrazów , odkodowały obrazki w kartach pracy. Potem tworzyły piękne prace plastyczne , a mianowicie malowały różne zwierzątka ze swojej  odrysowanej rączki . Powstały prawdziwe arcydzieła!  Na koniec dzisiejszych zabaw dzieci eksperymentowały ze słodkimi  cukierkami, wodą i mlekiem, tworząc  piękne kolorowe tęcze.  Brawo Modraczki -  jesteście  na medal!!!

There are no images in the gallery.       

28.04.2020 r.

Dzisiejszy dzień Modraczki rozpoczęły od wysłuchania piosenki pt. „Dziadek fajną farmę miał” i ich zadaniem było zapamiętanie zwierząt, które były wymienione w utworze. Następnie, podczas zabawy ruchowej, naśladowały te zwierzątka oraz ich odgłosy. Kolejnym zadaniem, z którym dzieci świetnie sobie poradziły to było zadanie na spostrzegawczość. Przyglądając się zdjęciu kury i koguta, opisywały ich wygląd, podobieństwa oraz różnice w ich wyglądzie. Dzieci pracowały również w książkach i wykonały karty pracy dotyczące dzisiejszego tematu. Na koniec wykonały piękne zwierzęta, żyjące na wsi, z talerzyków papierowych J

 

27.04.2020 r.

PONIEDZIAŁEK  W tym tygodniu nasze Modraczki będą bawiły się na wiejskim podwórku.  Dzień rozpoczęłyśmy od powitanki „Wszyscy są…” ale dodałyśmy do zabawy odgłosy zwierząt. Po powitaniu dzieci ćwiczyły i utrwalały sobie stronę prawą i lewą  z DJ MIKI GRA 2. Następnie Modraczki wysłuchały nagrania  przygotowanego przez n-la : wiersz S. Kraszewskiego "Na wiejskim podwórku”. Odpowiadały na pytania dotyczące tekstu wiersza oraz poznawały miejsca, w których mieszkają zwierzęta , oglądając film „Czy ja tu mieszkam”. Kolejnym zadaniem było wykonanie przez dzieci makiety, projektu własnej zagrody wiejskiej. Zadanie wykonane super, brawo Modraczki! Chętne dzieci robiły też zadania w kartach pracy.:)

24.04.2020 r.

Dzisiaj rozpoczęliśmy dzień  od wesołej  zabawy ruchowej „Muzyczne stop”- Modraczki wykonywały polecenia zawarte w utworze, sprawdzały  swoją  szybką reakcję          na sygnał, kształtowały poczucie rytmu. Po zabawie wysłuchały  wiersza pt. „Ale wstyd”- nagranego przez nauczyciela oraz odpowiadały na pytania dotyczące tekstu. Słuchając wiersza   i odpowiadając na pytania dzieci rozwijały umiejętność wypowiadania się na określony temat, zastanawiały się nad sytuacjami, w których ogarnia nas wstyd. Utrwalały zasady prawidłowego postępowania z książkami,wykonując zadania w kartach pracy. Na koniec zajęły się układanką   z różnych materiałów na nakreślonych wzorach. Ćwiczyły precyzyjność ruchów i umiejętności grafomotoryczne. Poznaliśmy też dzisiaj przyjaciela Mateusza, który cierpliwie czekał na zabawę, aż on skończy swoje zadania.  Brawo Modraczki, pięknie wykonane prace!  Życzymy udanego weekendu,  do poniedziałku!  :)

 

23.04.2020 r.

23.04. czwartek - Światowy Dzień Książki, a nasze Modraczki kontynuowały temat  "Tajemnice książek". Dzień rozpoczęliśmy od rytmicznej powitanki " Na dzień dobry", klaszcząc, tupiąc, skacząc. Następnie dzieci obejrzały prezentację,  jak należy dbać o książki. Miały okazję sprawdzić, czy przestrzegają te zasady, mogły dodawać swoje uwagi. Kolejnym zadaniem było wykonanie zakładki do swojej ulubionej książki. Zadanie Modraczkom  bardzo się spodobało, niektórzy wykonali po kilka, nie tylko dla siebie, ale na prezent np. dla mamusi. Brawo kochani kolejne zadania wykonane na medal! :)    

22.04.2020 r.

Dzisiaj Modraczki rozpoczęły dzień  od zabaw rytmicznych i ćwiczeń gimnastycznych do muzyki z utworu „La Raspa”.  Potem uczestniczyły w Quizie podsumowującym wiadomości  o książkach. ( nagranie n-la ).  Kolejnym zadaniem było wysłuchanie zagadki (nagranie n-la) , której rozwiązanie było wprowadzeniem do poznania kolejnej litery F,f,.  Dzieci , dokonywały analizy   i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazu podstawowego – farby. Podczas „burzy mózgu” wymyślały wyrazy rozpoczynające się literą f. Na koniec układały z makaronu literkę f , niektóre układały imiona swoich kolegów FILIP,  FABIAN i ozdabiały poznaną literkę wydzieranką z gazetalbo wg własnego pomysłu. Chętne pracowały  również w kartach pracy.  Dzisiaj obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi, dlatego dzieci spędzały czas wśród zieleni , poszukiwały ciekawych zmian w przyrodzie. Super Modraczki jesteście bardzo dzielne i pracowite, wszystkie zadania wykonane pięknie brawo!

 

21.04.2020 r.

Dzisiaj nasze Modraczki rozpoczęły dzień od utrwalenia sobie nazw miesięcy. Potem przypominały sobie słowa piosenki pt.  „Lubimy bajki”, a także przy tej piosence uprawiały gimnastykę. Następnie uważnie wysłuchały opowiadania pt. „Mała książka o książce”, które zostało nagrane przez nauczyciela,  i poznały proces powstawania książki. Dzieci pracowały również w swoich książkach i wykonywały karty pracy do tego tematu. Ostatnim zadaniem było stworzenie i zaprezentowanie własnej książeczki na dowolny temat. Modraczki przy tym zadaniu, kolejny raz wykazały się pomysłowością. Wielkie brawa dla wszystkich małych autorów! Kto wie, może w przyszłości przeczytamy nie jedną książkę autorstwa naszych Modraczków?

20.04.2020 r.

Wypoczęci po weekendzie rozpoczynamy nowy tydzień. W tym tygodniu skupimy się na temacie: „Tajemnice książek”. Na początku wszystkie Modraczki utrwalały sobie dni tygodnia i poprzez rozwiązanie zagadki słownej, poznały temat tygodnia. Wiemy, że sprawność ruchowa jest bardzo ważna, dlatego następną propozycją była zabawa ruchowa przy muzyce „wysokie i niskie dźwięki”. Podczas tej zabawy rozwijaliśmy także poczucie rytmu. Kolejnym zadaniem było zilustrowanie tytułu swojej ulubionej książeczki, a na podstawie tych rysunków nasze wychowawczynie odgadywały tytuły naszych ulubionych książek. To dopiero była zabawa! 

 Dzieci bardzo chętnie wysyłały swoje prace, a Panie musiały wykazać się znajomością tytułów. Dzieci pokazały również swoje domowe biblioteczki, w których posiadają wiele ciekawych książek. Ostatnim zadaniem była segregacja książeczek wg określonej cechy, a także przeliacznie ich. To zadanie również świetnie wykonały! 

17.04.2020 r.

Już końcówka tygodnia, ale Modraczki jak zawsze pilnie pracują. Na początek ćwiczyły umiejętność poczucia rytmu i rytmicznie poruszały się  do utworu pt. "Duszki, duszki". Przy okazji również utrwalały sobie słowa piosenki. Następnie oglądały filmik edukacyjny pt. „Drużyna wróżki Odpadusi - Akcja segregacja cz.3”, dzięki któremu dowiedziały się jak należy segregować śmieci. Zdobytą wiedzę oczywiście dzieci wykorzystały w praktyce i pomagały rodzicom w segregacji. Na koniec wykonały piękne prace, z materiałów recyklingowych. Przy tym zadaniu rozwijały swoje zdolności manualne, a także pobudzały kreatywność. Oczywiście jesteśmy pod wrażeniem, jak nasze Modraczki pilnie wykonują wszystkie zadania. 

16.04.2020 r.

Dzisiejszy dzień  również minął nam pracowicie. Zaczęliśmy od pokonania toru przeszkód przygotowanego  w domu z różnego  rodzaju przedmiotów (poduszek, krzesełek,  stolika,  itp.), skacząc, czołgając się, albo na czworakach itp.   Potem  poznaliśmy obraz graficzny litery
Ł ,ł  jak ŁOPATA. Modraczki wodziły palcem po śladzie literki, układały ją ze sznurka. Dzieliły na sylaby i na głoski wyraz łopata. Pracowały też w swoich Kartach Pracy, utrwalając obraz graficzny litery oraz umiejętność  czytania   i analizy sylabowej.  Osłuchały się z melodią i tekstem piosenki „Leśne duszki”, przypominając sobie zasady, jak dbać o las.  Piosenka będzie nam towarzyszyła , także poprosiłyśmy MODRACZKI , aby nauczyły się tekstu i  świetnie się    z nią  bawiły. Były dzisiaj również  zabawy z j. angielskiego, dzieci poznawały swoje ulubione zwierzątka, alfabet.  BRAWO MODRACZKI, bardzo ładnie jak zawsze pracowałyście!

15.04.2020 r.

Dzisiejszy dzień dzieci z grupy Modraczki spędziły bardzo aktywnie. Na początku ćwiczyły z woreczkami ryżu. Zadanie polegało na tym, aby woreczek położyć na różnych częściach ciała i przemieszczać się, a następnie ćwiczyły rzut woreczkiem do celu. Dzieci świetnie sobie radziły. Następnym zadaniem było szukanie w pomieszczeniu, w którym się znajdują, przedmiotów o podanej cesze. Na koniec doskonaliły umiejętność odwzorowywania figur. Mateusz podzielił się z nami zdjęciami z efektów doświadczenia z jajkiem. Natomiast Martynka zrobiła nam wspaniałą niespodziankę i nagrała dla nas piosenkę, której się nauczyła. Brawa dla naszych pilnych Modraczków!

14.04.2020 r.

Już po świętach :) Modraczki pełne zapału ruszyły do pracy. Mateusz pytał dlaczego jeszcze nie wracamy do przedszkola, on rano był gotowy. Było mu smutno, jak dowiedział się, że nie może jeszcze pójść. Narysował nawet nasze przedszkole. Brawo! Pokazał nam też swoje prezenty od zajączka. Dzisiaj Modraczki, poznawały zasady jak dbać o naszą planetę Ziemię. Malowały las zanieczyszczony i czysty. Sprawdzały różnice jakie są w lasach czystych i zaśmieconych. Pamiętały też, że ruch to zdrowie, ćwicząc rytmiczną rozgrzewkę.

10.04.2020 r.

Wielki Piątek. Dzisiejszy dzień Modraczki zaczęły od śpiewania naszej piosenki „ Pisanki kraszanki…” i skakania pajacyka. Następnie malowały i ozdabiały wg własnego pomysłu pisanki, naprawdę są bardzo pomysłowe- brawo! Kolejne zadanie to eksperyment „Skaczące jajko” , ciekawe doświadczenie wyjaśniające, co stanie się z jajkiem jeśli włoży się go do szklanki z octem. Na koniec dzieci malowały zajączka, wykorzystując planszę i kostkę do gry. Brawo Modraczki, dziękujemy Wam i Waszym rodzicom za pięknie wykonane zadania.

 Z okazji zbliżających się świąt: Na tę Wielkanoc życzyć Wam wypada ciepła domowego, miłości bliźniego, placka wybornego, spokoju świętego. Żeby śmiały się pisanki, uśmiechały się baranki, mokry Śmigus zraszał skronie, dużo szczęścia sypiąc w dłonie - z okazji świąt Wielkanocnych KOCHANE MODRACZKI I WAM DRODZY RODZICE życzą panie wychowawczynie Kinga i Gosia J 

 

09.04.2020 r.

Modraczki bardzo lubią zabawy ruchowe, dlatego dzisiaj otrzymały propozycję takiej zabawy pt. „Wielkanoc”. Słuchały piosenki, a gdy w trakcie piosenki była pauza wykonywały różne zadania, np. kicały jak zajączki czy też turlały się jak pisanki. Natomiast kolejnym zadaniem było wykonanie z kartonu, według opisu i instrukcji, zajączka z otwartą buzią. Gdy zajączek był już zrobiony, dzieci karmiły go poprzez wrzucanie do otworu piłeczek. To była świetna zabawa!!! Na koniec Modraczki grały w grę pamięciową, dzięki której utrwalały słownictwo z języka angielskiego związane z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi, a także musiały dopasować obrazki do odpowiednich wyrazów.

08.04.2020 r.

Dzisiejszy dzień Modraczki zaczęły od śpiewania i utrwalały sobie naszą piosenkę pt. „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”, która towarzyszy nam na zajęciach w tym tygodniu. Następnie poprzez udział w zabawie ruchowej „Dziwne zadania”, w której dzieci musiały wykonywać wylosowane polecenia, rozwijały swoją sprawność ruchową. Modraczki z chęcią wykonały również kolejne zadanie, czyli rozwiązywanie zagadek o tematyce wielkanocnej, a rozwiązania rysowały na kartce. Na koniec dzieci wykonały piękne kartki wielkanocne. Jesteśmy pod wrażeniem, ponieważ każdy miał inny pomysł na swoja kartkę i kolejny raz wykazaliście się kreatywnością. Brawa dla Modraczków!!!

07.04.2020 r.

Modraczki dzisiaj wysłuchały bajeczki o zajączku. Zajączek opowiadał o tradycjach świąt Wielkanocnych, a nasze maluchy starały się uważnie słuchać , a potem odpowiedzieć na pytania. Dalsza zabawa polegała na narysowaniu pisanki , a na niej piękne szlaczki i w różne wzory. Potem wycinały po śladach, tworzyły puzzle, układały. Ćwiczyły w ten sposób zdolności manualne, motorykę małą poprzez wycinanie nożyczkami. Zadanie to sprawiło widać ogromną frajdę Modraczkom. Dzisiaj też mogły bawić się cyferkami i piosenkami w j. angielskim. I jeszcze jedna niespodzianka KACPER MRÓWCZYŃSKI ZDOBYŁ NAGRODĘ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „,KOCIEWSKA PISANKA WIELKANOCNA” ORGANIZOWANYM PRZEZ OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W STAROGARDZIE GD. BRAWO MODRACZKI!!!

06.04.2020 r.

Modraczki dzisiaj powitały się naszą grupową powitanka „Wszyscy są, witam Was…”. Następnie dzieci bawiły się w zabawę sprawnościową pt. „Po nitce do kłębka”. W tej zabawie trzeba było wykazać się koordynacją ruchową i utrzymaniem równowagi. Kolejną propozycją było zaprojektowanie swojej pisanki z dostępnych w domu materiałów i tutaj Modraczki wykazały się kreatywnością. Wszystkie pisanki były REWELACYJNE! Z liczeniem i segregowaniem użytych przedmiotów również wszyscy sobie świetnie poradzili. Na koniec dzieci miały nauczyć się piosenki pt. „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” i zapoznać się z tradycjami Świąt Wielkanocnych. Piosenka ta będzie towarzyszyła nam przez cały tydzień.

03.04.2020 r.

Modraczki dzisiaj rozpoczęły przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Temat dzisiejszego dnia to palma wielkanocna. Mogły zadanie wykonać wg wzoru lub wg własnego pomysłu, ćwicząc zdolności artystyczne i umiejętności manualne. Modraczki mogły również potańczyć z Olą i Blu do piosenki z Króla Lwa, rozwijając poczucie rytmu i umiejętności taneczne. Jednak chłopcy Kacper I Borys zajęli się pisaniem i kodowaniem obrazka. Mateusz już wczoraj rozpoczął świąteczne porządki w swoich zabawkach - brawo! Dzisiaj zrobił piękną dekorację świąteczną i lepił zajączki oraz kurczaczki z plasteliny. Dziękujemy, że pięknie pracowałyście przez cały tydzień, i Waszym Rodzicom za współpracę. Życzymy udanego weekendu w zdrowiu oraz spokoju. Ściskamy Was mocno i do usłyszenia.

02.04.2020 r.

Dzisiejszą propozycją zadania dla Modraczków było samodzielne stworzenie zabawki zręcznościowej „Złap kurczaka”. Na podstawie informacji, czego będą potrzebowały do wykonania zabawki, a także instrukcji, dzieci stworzyły zabawki dla siebie. Zabawa polega na złapaniu kurczaka do jajka, przez co dzieci ćwiczą zręczność oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Następnie w ramach języka angielskiego oglądały serial animowany pt. „Zabawki budzą się do życia", w ten sposób stymulowały swoją wyobraźnię i kreatywność.

 01.04.2020 r.

1 kwietnia. Nowy miesiąc Modraczki rozpoczęły od wiadomości, że niestety dzisiaj Panie nie przygotowały dla nich żadnych zadań ani zabaw. Jak się okazało był to tylko żart związany z dzisiejszą datą (Prima aprilis). Oczywiście na dzieci czekały zadania związane z poznaniem literki G, g. Na początku musiały rozwiązać zagadkę, aby poznać temat zajęć. Następnie poznały zapis graficzny tej litery, a także ozdabiały ją po śladzie według własnego pomysłu. Kolejnym zadaniem była „burza mózgów” - zadaniem dzieci było wymyślanie wyrazów na poznaną dzisiaj literę i ćwiczenie umiejętności rozpoznawania litery w wyrazach oraz umiejętność sylabowania. Na koniec Modraczki bawiły się w zabawę logorytmiczną pt. „Pranie”, dzięki której utrwalały nabyte umiejętności. W wolnej chwili Modraczki nie próżnują i świetnie się bawią samodzielnie skonstruowanymi zabawkami, czy też pomagając rodzicom w kuchni.

31.03.2020 r.

Dzisiaj nasze Modraczki rozpoczęły swoje zadania od zagadki, której rozwiązaniem był CHLEB. Oglądały krótki filmik przybliżający historię powstania chleba. Potem wybrały się w podróż pociągiem do gospodarstwa rolnego. Była to zabawa ruchowa - dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem nagrania przygotowanego przez nauczyciela. Dzieci ćwiczyły umiejętność uważnego słuchania, odtwarzania i opowiadania. Swoje zdolności manualne mogły ćwiczyć poprzez lepienie plasteliną, czy rysowanie na kartkach różnego rodzaju pieczywa. Po południu mogły obejrzeć spektakl teatralny pt. „Karmelek” online. Oczywiście Modraczki są bardzo aktywne i podzieliły się z nami przesyłając bardzo ciekawe zdjęcia

30.03.2020 r.

Modraczki zabawiły się w małych ogrodników i założyły domowe ogródki. Dzięki filmikom instruktażowym, dzieci posiały rzeżuchę, a także poznały sposób na domowy szczypiorek. Przy tych zadaniach utrwalały także poznane literki i rozwijały umiejętność sylabowania i głoskowania. Następnie wyklaskiwały rytm piosenki pt. „Zasiali górale”. Na koniec Modraczki skorzystały z oferty cyklu edukacyjnego „Wesoła Nauka” w TVP2 i świetnie się bawiły przed ekranami. Nie tylko zajmują się proponowanymi przez nas zabawami, ale wykorzystują również inne możliwości.

27.03.2020 r.

Modraczki realizują temat "Wiosenne przeliczanie”. Słuchamy i próbujemy śpiewać piosenkę o cyferkach, utrwalając znaki graficzne cyferek, ćwiczymy motorykę małą pisząc cyferki na tackach z kaszą, pracujemy z wiosennym obrazkiem poprzez opisywanie treści, przeliczanie zwierzątek i zapisywanie ich na tackach z kaszą, zajęcia ruchowe to taniec wygibaniec. 

Ale Modraczki poza zajęciami zdalnymi są bardzo aktywne i inspirują własnymi pomysłami.

26.03.2020 r.

Modraczki dzisiaj oglądały wywiad Skrzata Lulka z bocianem, rzucały do celu papierowymi kulkami ćwicząc prawą i lewą rączkę. Potem tworzyły masy plastyczne, z których lepiły litery i układały wyrazy, oglądały przedstawienie teatralne "Zając Chwalipięta".

25.03.2020 r.

Modraczki zajmują się eksperymentami : pozbywały się bakterii, przygotowywały kwiatki, które rozkwitały na wodzie, rysowały wiosnę.

 

 

Odwiedziło nas

146652
DzisiajDzisiaj13
WczorajWczoraj58
TygodniowoTygodniowo13
MiesięcznieMiesięcznie1962
RazemRazem146652
©2020 ZKiW. All Rights Reserved. Designed By Przedszkole Pinczyn