ZABAWA NA ODLEGŁOŚĆ- zdalne nauczanie w grupie MARGARETEK

21.05.2020 r.

Dzisiaj dzieci ułożyły mnóstwo wyrazów z literek napisanych na nakrętkach plastikowych. Pojawiły się nawet słowa zawierające dwuznaki i zmiękczenia, bardzo ambitne te moje Margaretki! Swoje plastyczne pomysły dziś malowały na folii spożywczej , którą zostały oklejone krzesła i stoliki. Dzieci też porównywały swoją buzię ze zdjęciami swoich Rodziców -  dzidziusiów, była to też okazja do wspomnień dla całych Rodzin. Przedszkolaki śpiewały piosenkę pt. "Dziękuję Ci Mamo, dziękuję Ci, Tato. Przygotowują się już do obchodów Święta Mamy i Taty.

20.05.2020 r.

Dzisiaj dzieci od rana ćwiczyły czytanie sylab, ale najpierw musiały je  na kratownicy złożyć z literek położonych pionowo i poziomo. Świetnie im to wyszło. Potem na odrysowanej dłoni malowały wzorki, wycięły je i nakleiły na słomkę. Doczepiły listki i kwiatki do wazonu były gotowe. Chętne dzieci wykonały smoka, którego kolorowy ogon wprawiały w ruch dmuchaniem. Margaretki to dzieci pełne zapału do pracy, którą wykonują bardzo dokładnie.

 

19.05.2020 r.

Dzisiaj dzieci doskonaliły umiejętność porównywania liczb. Zadania były nieco trudniejsze,  gdyż najpierw dzieci musiały policzyć sumę na kostkach domina. Wszystkie doskonale sobie z zadaniem poradziły. Pogoda nie sprzyjała harcom na dworze, więc przedszkolaki zrobiły tory przeszkód w domu. Na przesłanych filmikach widziałam, że  nadal są sprawne! Kacper wykonał eksperyment z jajkiem zanurzonym w occie. Sprawdźcie na zdjęciach, co się stało. Natomiast Marcel wykonał rekina i łódkę z papieru, pewnie marzy o wakacjach nad morzem...

18.05.2020 r.

18 maja Margaretki śpiewały piosenkę "Rodzina drużyna" zespołu Animo. Potem odkodowywały wyrazy zapisane różnymi znaczkami. Jeden przykład same zakodowały. Było to trudne ćwiczenie, jednak okazało się, że wszystkie dzieci są bardzo spostrzegawcze i uważne. Żeby odczarować ponurą pogodę, Margaretki malowały paluszkami motyle. Jest to technika, która wymaga dużego skupienia uwagi i dokładności. Motylki są zachwycające! Moje przedszkolaki są bardzo twórcze, oprócz zaproponowanych przeze mnie prac, mają własne pomysły: Filip wykonał pracę stempelkami z ziemniaków i przedstawienie teatralne ze Świeżakami w roli głównej. Natomiast Bartek zaprojektował i wykonał niesamowitą budowlę. Brawo, Margaretki!

 

15.05.2020 r.

Margaretki poznały znak większości i ćwiczyły porównywanie liczb na konkretach. Pamiętają, że dziobek jest otwarty w tę stronę, gdzie liczmanów jest więcej, bo  krokodyl ciągle jest głodny. Chce zjeść to, czego jest więcej. Przedszkolaki dziś tworzyły rozmaite stworki z plamek rozdmuchanej farby. Dorysowywały różne elementy, no i powstały cudowne postaci! Dwóch chłopców pochwaliło się również swoimi głowami emocji. Gratulujemy Kacprowi Banasiakowi, który zajął I miejsce w konkursie plastycznym "Otuchy dla bohaterów z rąk naszych przedszkolaków". Brawo! Dziękuję dzieciom i Rodzicom za kolejny tydzień wspaniałej pracy!

14.05.2020 r.

Margaretki połączyły umiejętność kodowania z czytaniem. Łączyły samogłoski ze spółgłoskami i  czytały ułożone przez siebie sylaby. Potem dzieci projektowały głowę z emocjami: oczy, brwi, nos, usta układały tak, by wyrazić radość, smutek, gniew, odrazę i strach. Nawet włosy modeli dostosowywały się do uczuć. Prace moich przedszkolaków są wspaniałe! Brawa dla wszystkich pracowitych Margaretek!

 

13.05.2020 r.

Margaretki słuchały wiersza "Czarna jama" Joanny Papuzińskiej, dzięki któremu nauczyły się oswajać z lękiem przed nieznanym. Potem same zbudowały takie jamy, w których przeganiały swoje strachy. Niektórym dzieciom towarzyszyło w tym rodzeństwo. Kacper narysował w kaszy mannej to, co sprawia mu radość. Po południu przedszkolaki uczestniczyły w warsztatach "Skarby ula". Dowiedziały się mnóstwa ciekawych rzeczy o życiu tych pożytecznych owadów i wykonały plastry miodu. Niektóre dzieci przysłały jeszcze swoje portrety. 

 

12.05.2020 r.

Margaretki po wysłuchaniu opowiadania "Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" zastanawiały się, co czuł chłopiec, kiedy dzieci śmiały się z niego po nieudanym występie na konkursie. Podawały też propozycje, co mogłoby mu pomóc. W ten sposób rozwijały wrażliwość i empatię. Potem przy pomocy różnych materiałów ozdabiały swój portret. Miały na nim wyrazić jakieś emocje. Wszystkie buzie są uśmiechnięte, co oznacza, że nasze przedszkolaki na szczęście nie mają większych problemów. Radość pomógł  im też wskrzesić taniec "Gumi miś", bo ruch to zdrowie, a zdrowie to radość! 

11.05.2020 r.

Margaretki uczyły się wyrażać emocje. Najpierw wysłuchały nagrania opowiadania "Wrażenia i uczucia", potem malowały jak wyglądali babcia i wujek Albert po specjalnej charakteryzacji. Ich zadaniem było odtworzenie wizerunku smutnej i wesołej osoby. Przedszkolaki układały też zdania, w których używały nazwy nastroju widocznego u osoby na obrazku i jego przyczynie. Bawiły się z rodziną w "Lustro emocji": starały się gestem i mimiką odzwierciedlić emocje widziane na ilustracji. Z przyjemnością słuchałam czytania dzieci nagranego przez rodziców. Niektóre czytają płynnie!

 

08.05.2020 r.

8 maja Margaretki kończyły tygodniową tematykę muzyczną. Tego dnia słuchały różnych rodzajów muzyki i zastanawiały się, w jakich okolicznościach, świętach je śpiewamy. Wysłuchały też wiersza "Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony musisz krakać, jak one". Stwierdziły, że wszystkim nie musi podobać się to samo. Mamy różne gusty i upodobania, nie są one gorsze od innych. Potem przedszkolaki wykonały przepiękne gitary z pudełek po wyjmowanych chusteczkach higienicznych. Ozdobiły je według własnego pomysłu i dzielnie na nich grały. Dziękuję Wam Margaretki za wytrwałą pracę podczas całego tygodnia!

07.05.2020 r.

Margaretki wykonywały ćwiczenia grafomotoryczne - pilnie pisały cyferki. Rozwijały też swoją spostrzegawczość podczas wykonywania zadania interaktywnego "Ile tu jest owoców? ". Potem pogłębiały swoją sprawność motoryczną podczas składania i sklejania bocianów, które będą zdobić domowe parapety. Na koniec Margaretki zrobiły ciecz nieniutonowską, sprawdzały, jak zachowuje się w ściśniętej, a jak w otwartej rączce. Jak zwykle wszystkie zadania dzieci wykonały koncertowo!

06.05.2020 r.

Margaretki uczyły się odejmowania. Najpierw rozwiązywały zadania tekstowe zaproponowane przeze mnie, potem same układały.  Dzieci odkładały, odsuwały, zjadały, chowały, skreślały. Używały do tego klocków, kredek, makaronu i liczydła. Po zadaniach umysłowych przyszedł czas na twórczość artystyczną. Dziś dzieci malowały nitkami zanurzonymi w różnych kolorach farb. Wyszły im niesamowicie piękne kompozycje. Niektóre przedszkolaki dorysowały kilka kresek, aby pokazać nam, co zobaczyły w swoich abstrakcjach, pomysłowo! Wieczorem dzieci obejrzały w internecie przedstawienie pt. "Baśń o rycerzu bez konia".

05.05.2020 r.

5 maja Margaretki zaczęły dzień od zabawy ruchowej "Równowaga" z zespołem "Wygibasy z naszej klasy". Potem ćwiczyły dzielenie nazw instrumentów na sylaby przez uderzanie w poduszki. Przedszkolaki urządziły kuchenne muzykowanie do melodii "Marsz Radeckiego" Straussa. Potem wymyślały wyrazy dźwiękonaśladowcze, jakie wydają różne czynności i przedmioty. Na koniec relaksowały sie z rodziną przy masażyku "Idą słonie..." Margaretki to dzieci pełne zapału do pracy!

04.05.2020 r.

Margaretki rozpoczęły tydzień o tematyce muzycznej. Najpierw sprawdzały, jakie dźwięki wydają potarte wilgotnymi palcami kieliszki napełnione różną ilością wody i na nich grały. Poznały literkę "h" jak harfa. Najpierw posłuchały nagrania harfistki, dzieci stwierdziły, że muzyka ta jest idealna do relaksacji. Potem przedszkolaki układały literkę "h" ze skakanki i chodziły po niej ucząc się prawidłowego kreślenia litery. Pisały literki i wyrazy w kartach pracy, szukały wyrazy z głoską h na początku, w środku i na końcu wyrazu, rysowały je i pisały. Na koniec tańczyły ze wstążkami według własnej inwencji do utworu "Walc kwiatów" Piotra Czajkowskiego. Dziś był też Dzień Strażaka, więc dzieci ochoczo wykonywały tematyczne kolorowanki. Jasiu nawet przebrał się za strażaka! To był pracowity dzień!

30.04.2020 r.

Dzisiaj Margaretki podsumowały swoje wiadomości o naszym państwie w zabawie ruchowej. Układały napisy Polska i Polak z kredek i klocków. Poza tym dowiedziały się, żejkesteśmy członkami Unii Europejskiej, poznawały symbole Unii: wysłuchały hymnu, kolorowały flagę oraz Syriusza, maskotkę Unii. Z tą wiedzą i umiejętnościami mogą odpoczywać w wolne dni majowych świąt. Dziękuję Rodzicom za trud i zaangażowanie w zdalne zajęcia dzieci!

 

29.04.2020 r.

29 kwietnia Margaretki wysłuchały legendę o kamieniu diabelskim , który leży przy ulicy Kwiatowej w Pinczynie, potem opowiedziały ją rodzicom. Następnym zadaniem było poszukanie słów z głoską "j" na początku, w środku i na końcu wyrazu. W odpowiednich miejscach karty pracy rysowały lub naklejały odpowiednie ilustracje. Ale Margaretki tak dobrze znają literki, że większość dzieci je napisała. Przedszkolaki również ozdabiały literkę i lepiły z plasteliny jaszczurki. W tym tygodniu rozmawiamy o Polsce, więc dzieci kolorowały i układały puzzle przedstawiające nasze symbole narodowe: godło oraz flagę. To był bardzo pracowity dzień!

28.04.2020 r.

We wtorek 28 kwietnia Margaretki wysłuchały legendy "Wars i Sawa" czytanej przez dziennikarkę Annę Popek. Dzięki niej dowiedziały się, jak powstała nazwa naszej stolicy - Warszawa. Potem dokończyły rysowanie syrenki, a jej ogon ozdobiły naklejając kolorowe kawałki papieru. Drugim zadaniem było rozwiązywanie zadań tekstowych: dzieci układały formuły matematyczne i liczyły na klockach, pionkach, patyczkach, kwiatkach, kredkach, orzeszkach i słodko...na cukierkach, mniam! Do jednego przykładu Margaretki same układały treść zadania, poszło im świetnie! 

27.04.2020 r.

27 kwietnia Margaretki zaczęły blok tematyczny związany z majowymi świętami. Dzisiaj dzieci obejrzały film "Symbole narodowe",  który przypomniał dzieciom, jak wyglądają symbole naszego państwa: godło i flaga, wysłuchały hymnu, dowiedziały się jak powstała pierwsza stolica Polski. Potem mali patrioci wykonali biało-czerwone flagi, które będą eksponowali w domu 2 maja, w Dzień Flagi RP.

24.04.2020 r.

24 kwietnia Margaretki wysłuchały opowiadania o tym, jak ich książkowi bohaterzy - Adam i Ada - poznawali historię książki. Potem z sylab układały wyrazy tematycznie związane z książkami i opowiadały Rodzicom, co one znaczą.  Nie było to łatwe zadanie, bo niektóre wyrazy zawierały litery, których jeszcze nie poznaliśmy. Jednak wszystkie dzieci doskonale sobie z ćwiczeniem poradziły. Ambitne te moje dzieci! Na koniec zaprojektowały strony tytułowe swoich ulubionych baśni. Margaretki cały tydzień pięknie pracowały, oczywiście bez zaangażowania Rodziców by się to nie udało. Dziękuję! 

 

23.04.2020 r.

23 kwietnia Margaretki wyklejały zachód słońca: na niebieskiej kartce naklejały pocięte przez siebie kolorowe kwadraciki, formowały słońce i jego "obręcze", na to przyklejały drzewo. Ilustracje wyszły dzieciom niesamowicie piękne. Dzisiaj była piękna pogoda, więc oprócz ćwiczeń z ruletki gimnastycznej, przedszkolaki jeździły na rolkach i robiły salta na trampolinie. Aby  niedługo coś smacznego i zdrowego znalazło się na talerzu, trzeba było zasadzić warzywa w ogródku i je podlewać. A podczas swobodnej zabawy na podwórku Kacper wypatrzył jaszczurkę!

22.04.2020 r.

22 kwietnia na całym świecie obchodzimy Dzień Ziemi, więc zadania Margaretek były związane z tym tematem. Dzieci wykonały Ekoprzyjaciela. Przy okazji nauczyły się wiązać sznurowadła, gdyż zabawka ta miała dziurki, przez które dzieci nawlekały sznurówki i je wiązały w kokardkę. Potem razem z Zozi śpiewały piosenkę "Świat w naszych rękach", a przygrywały sobie ekologicznymi instrumentami. Poznały nowe słowa związane z dbaniem o naszą planetę i kolorowały ekorysunki.

21.04.2020 r.

21 kwietnia Margaretki wykonywały zabawkę ekologiczną i ćwiczyły swoją celność podczas zabawy nią. Potem dodawały w zakresie 10 przy pomocy klocków, uczyły się też układania formuł matematycznych typu 4+6=10. Niektóre dzieci ćwiczyły jeszcze pisanie literki "f" i szukały wyrazów z tą głoską. Filip wymyślił nowe "Przygody Spidermena" i zilustrował je w formie książki. Nieźle się przy tym napracował! Może w przyszłości będzie pisarzem?

20.04.2020 r.

20 kwietnia Margaretki poznały  "f" i większość ich aktywności związana była właśnie z badaniem tej literki: dzieci ją ozdabiały, układały wyrazy, układały literkę z materiałów naturalnych, rysowały i wykonywały z różnych materiałów postaci i rzeczy,  które w swej nazwie ją zawierają (ufoludek, foka, farma). Rozwiązywały też rebusy. Dzieci również rozwijały swoje umiejętności matematyczne: kolorowały obrazek zgodnie z podanym kodem, ćwiczyły dodawanie.  Żeby się trochę rozweselić skonstruowały grzechotki i grały na nich do piosenki "Ziemia to zielona wyspa". To był pracowity dzień.

17.04.2020 r.

Margaretki budowały zagrody wiejskie z klocków i pudełek. Umieszczały zwierzęta hodowlane, znalazły się w niej też traktory. Potem dzieci wypisywały nazwy zwierząt, zostały pięknie pogrupowane rodzinami. Przedszkolaki lubią ćwiczenia interaktywne, więc ochoczo zabrały się za dobieranie sylab tak, by utworzyć wyrazy na stronie internetowej pisupisu.pl. Na koniec dnia słuchały baśni "Król Drozdobrody". To był kolejny pracowity tydzień, pora na weekendowy odpoczynek. Do zobaczenia w poniedziałek!

16.04.2020 r.

Margaretki ćwiczyły sprawność rączki podczas obrysowywania, wycinania i składania papierowych kółek, które posłużyły do przyklejenia jako łuski kolorowych rybek. Dzieci w zabawie interaktywnej trenowały czytanie: dobierały ilustracje do wyrazów. Kacper uwielbia eksperymentować, tym razem sprawdzał, co się stanie, gdy włoży białe kwiaty do kolorowej wody. Są też kolejne stworki z wyobraźni dzieci wykonane z surowców wtórnych.

15.04.2020 r.

15 kwietnia Margaretki ranek powitały z ćwiczeniami ruletki "Gimnastyka dla smyka". Potem konstruowały stworka ze swojej wyobraźni z materiałów znalezionych w domu. Grały z rodzicami i rodzeństwem w domino cyfrowo - kropkowe, utrwalały w ten sposób poznane cyfry. Niektóre dzieci ćwiczyły pisanie literki "z" w kartach pracy. 

14.04.2020 r.

Margaretki wykonywały zwierzątka z kolorowych rozet. Doklejały narysowane oczy, uszy, paszczę i nos - powstały piękne, egzotyczne zwierzaki. Potem dzieci poznały literkę "z": uczyły się ją pisać, ozdabiały ją i układały wyrazy z głoską "z" w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Poznały wiele nowych słów! 

10.04.2020 r.

Margaretki plotły papierowe koszyki, a ozdabiając go ćwiczyły nawlekanie wstążek. Powtarzały też rozróżnianie figur geometrycznych, z których potem układały różne kompozycje. Czując nastrój świąteczny wykonywały zdobne pisanki, kurczaczki i zajączki według własnego pomysłu. Wszystkim Margaretkom i ich Rodzinom życzę spokojnych Świąt w gronie najbliższych. Niech zajączek przykica z prezentami, a poniedziałek będzie bardzo mokry!

09.04.2020 r.

Margaretki malowały krzaczki forsycji, które już próbują zakwitnąć, a jego kwiatki stemplowały słomką umoczoną w żółtej farbie. Potem oglądając Domowe Przedszkole odcinek "Zwyczaje świąteczne - Wielkanoc", poznawały tradycje wielkanocne różnych regionów naszego kraju. Po jego obejrzeniu rysowały koszyczki ze święconką. Niektóre dzieci wykonywały zajączki, baranki, kurczaczki i pisanki czując coraz gorętszą atmosferę świąt.

08.04.2020 r.       

Margaretki zrobiły zajączki z plastikowej lub zwykłej łyżki, wacika i kawałków serwetek. Ochoczo ćwiczyły przy ruletce świątecznej. Rozwiązywały zagadki o tematyce wielkanocnej i słuchały "Bajki o pisankach". Margaretki ćwiczyły też pisanie literek, wykonywały krzyżówki, labirynty, łączyły cyferki i kodowały pisanki oraz kurczaczki - takie pracowite!

07.04.2020 r.

Margaretki robiły dwa rodzaje kurczaczków: z widelca maczanego w farbie oraz z wycinanki, któremu skrzydełka doklejały z pasków. Niektóre dzieci robiły baranki i zajączki. Wszystkie wysłuchały nagranej "Bajki wielkanocnej", która zainspirowała je do wykonania przedstawionych na zdjęciach postaci. Bartek z braciszkiem układali wielką pisankę z różności, które znaleźli w swoim pokoju.

06.04.2020 r.

Margaretki z zapałem robiły kartki świąteczne: pisankę z kolorowych pasków papieru. Potem przy skocznej melodii "wieszały pranie" utrwalając głoskę "ł" w nagłosie, śródgłosie i wygłosie.
Z radością śpiewały piosenkę "Zając malowany" stukając rytmicznie kubeczkami. Niektóre dzieci znów ekspermentowały - sprawdzały, jak brud ucieka od umoczonego w mydle palca. Były też smakowite i barwne doświadczenia z cukierkami.

03.04.2020 r.

Margaretki wykonywały zajączki i koguciki z rolek po papierach i ręcznikach. Wyszły przepiękne! Bartek oprócz kogucika wycinał jeszcze girlandy, a Zuzia kodowała pisanki w książce. Amelka z zapałem kolorowała zajączki. Kacper znów eksperymentował: sprawdzał, co się stanie po wlaniu kolorowych cieczy o różnej ciężkości do szklaneczek. Wykonał również maskę zajączka oraz kurczaczki i zajączki na patyku. Nie zabrakło również ćwiczeń oddechowych: dzieci za pomocą słomki przenosiły kółka z talerzyka na talerzyk. Margaretki dbały też o rozwój muzyczny podczas ćwiczeń w zabawie "Ułóż kolejno". Po tak intensywnie spędzonym tygodniu, czas na odpoczynek. Do zobaczenia w poniedziałek!

02.04.2020 r.

Margaretki wykonywały papierowe girlandy o tematyce świątecznej, co wymagało od nich wiele zręczności podczas składania papieru i wycinania figur ptaszków, jajek, kwiatów, zajączków.. Niektóre robiły ogromne pisanki wielkanocne. Trudnym zadaniem było przyklejenie 3 rodzajów pisanek tak, aby żadna nie powtarzała się w tym samym rzędzie. Dzieci słuchały opowiadania "Najpiękniejsze..." i odpowiadały na pytania związane z tekstem. Fajną sprawą były ćwiczenia równoważne i zwinnościowe na planszy wykonane przez Bartka i jego brata. W dwóch ćwiczy się raźniej!

02.04.2020 r.

Margaretki wykonywały papierowe girlandy o tematyce świątecznej, co wymagało od nich wiele zręczności podczas składania papieru i wycinania figur ptaszków, jajek, kwiatów, zajączków.. Niektóre robiły ogromne pisanki wielkanocne. Trudnym zadaniem było przyklejenie 3 rodzajów pisanek tak, aby żadna nie powtarzała się w tym samym rzędzie. Dzieci słuchały opowiadania "Najpiękniejsze..." i odpowiadały na pytania związane z tekstem. Fajną sprawą były ćwiczenia równoważne i zwinnościowe na planszy wykonane przez Bartka i jego brata. W dwóch ćwiczy się raźniej!

 

01.04.2020 r.

1 kwietnia nasze Margaretki dbały o swoją sprawność fizyczną przy piosence "Najpierw skłon". Potem wiele radości sprawiło im malowanie i wyklejanie zwierzątek z własnoręcznie wyciętych, kolorowych serduszek. Filip sobie zrobił również liczydło z makaronu, będzie ćwiczył dodawanie. U Bartka na kominie bociany założyły gniazdo, więc zima już nie wróci! A Natan zrobił już wszystkie karty pracy i całą książkę!

31.03.2020 r.

Dzisiaj nasze Modraczki rozpoczęły swoje zadania od zagadki, której rozwiązaniem był CHLEB. Oglądały krótki filmik przybliżający historię powstania chleba. Potem wybrały się w podróż pociągiem do gospodarstwa rolnego. Była to zabawa ruchowa - dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem nagrania przygotowanego przez nauczyciela. Dzieci ćwiczyły umiejętność uważnego słuchania, odtwarzania i opowiadania. Swoje zdolności manualne mogły ćwiczyć poprzez lepienie plasteliną, czy rysowanie na kartkach różnego rodzaju pieczywa. Po południu mogły obejrzeć spektakl teatralny pt. „Karmelek” online. Oczywiście Modraczki są bardzo aktywne i podzieliły się z nami przesyłając bardzo ciekawe zdjęcia

30.03.2020 r.

Margaretki z rolek papieru wykonały wiosenne drzewka z ptakami i gniazdami. Wyklejały literkę "g" oraz szukały głoski "g" na początku, w środku i na końcu wyrazu. Bawiły się w kodowanie: układały elementy według wzoru. Oglądały program tv dla przedszkolaków „Wesoła Nauka”- Wielkie dzieła małych rąkW wolnym czasie piekły z mamusiami rogaliki.

27.03.2020 r.

Margaretki z własnoręcznie wykonanej masy plastycznej tworzyły ilustracje wiosenne, wycinały deszczowe chmurki, ćwiczyły pisanie literek.

26.03.2020 r.

Margaretki wykonywały doświadczenia z wodą: sprawdzały, jak działa tabletka musująca, soda oczyszczona i kakao na zabarwioną wodę. Sprawdzały też, jak mydło działa na bakterie, dlaczego ważne jest mycie rąk.

25.03.2020 r.

Margaretki układały wyrazy z różnorodnych alfabetów, także zrobionych własnoręcznie. Bawiły się "w zielone" - szukały w domu zielonych rzeczy i grupowały je według cechy: zabawki, książki, okrągłe, kuchenne.

Odwiedziło nas

146651
DzisiajDzisiaj12
WczorajWczoraj58
TygodniowoTygodniowo12
MiesięcznieMiesięcznie1961
RazemRazem146651
©2020 ZKiW. All Rights Reserved. Designed By Przedszkole Pinczyn