Z dniem 26 października 2020r. wprowadza się zdalne nauczanie w klasach IV-VIII wg następujących zasad:
1. Technologie informacyjno – komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji zajęć w trybie pracy zdalnej to w szczególności: pakiet Microsoft Office 365 i MS Teams, dziennik elektroniczny.
2. Zasady bezpiecznego uczestnictwa uczniów w zajęciach w odniesieniu do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych są następujące:
1) uczniowie otrzymują indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych platform,
2) nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom,
3) należy logować się przy użyciu prawdziwego imienia i nazwiska,
4) nie należy utrwalać wizerunku osób uczestniczących w zajęciach,
5) należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł,
3. Zasady bezpiecznego uczestnictwa nauczycieli w zajęciach w odniesieniu do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych są następujące:
1) nauczyciele otrzymują indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych
platform,
2) nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom,
3) należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł,
4) pozostałe zasady obowiązujące nauczycieli i innych pracowników zawarte są
w prawie wewnątrzszkolnym,
4. Uczniowie mogą korzystać m. in. z podręczników, zeszytów ćwiczeń, książek, e-podręczników, audycji, filmów i programów edukacyjnych oraz innych materiałów poleconych i sprawdzonych przez nauczyciela.
5. Nauczyciele na bieżąco mogą zgłaszać potrzebę modyfikacji programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania, nie naruszając podstawy programowej.
6. Nauczyciele i rodzice mogą na bieżąco zgłaszać potrzebę modyfikacji programu wychowawczo-profilaktycznego.
7. Nauczyciele zobowiązani są do planowania tygodniowego zakresu treści nauczania
ze szczególnym uwzględnieniem:
1) równomiernego obciążenia uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
2) zróżnicowania zajęć w każdym dniu,
3) możliwości psychofizycznych uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
4) łączenia przemiennie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
5) ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć,
6) konieczności zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć
8. Nauczyciel potwierdza uczestnictwo uczniów w zajęciach odnotowując obecność/nieobecność w dzienniku elektronicznym. Sposób i termin usprawiedliwiania nieobecności uczniów określa Statut szkoły.
9. W trakcie pracy zdalnej monitorowanie postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowanie uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się z zachowaniem następujących zasad:
1) przestrzeganie postanowień Statutu w zakresie oceniania,
2) formy monitorowania postępów uczniów i weryfikacji ich wiedzy i umiejętności dostosowuje się do specyfiki przedmiotu oraz możliwości organizacyjno-technicznych uczniów i nauczycieli,
3) o zmianach w sposobie oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczyciele informują uczniów i ich rodziców za pomocą dziennika elektronicznego.
10. W trakcie pracy zdalnej:
1) zajęcia lekcyjne, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia rewalidacji indywidualnej, indywidualnego nauczania uczniów kl. IV-VIII są organizowane zdalnie wg dotychczasowych planów zajęć.
2) za koordynowanie współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami odpowiadają wychowawcy klas,
3) pedagog szkolny koordynuje zadania dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pracy wychowawczo-profilaktycznej,
4) wicedyrektor koordynuje realizację bieżących zadań szkoły,
5) nauczyciele oddziałów przedszkolnych, kl. I-III, świetlicy i pedagog pracują zgodnie z aktualnymi planami zajęć,
6) nauczyciele prowadzą zajęcia zdalne zgodnie z przydzielonymi godzinami wg aktualnych planów zajęć na terenie szkoły.