Dobrze mieć przyjaciela
• Zagadka wprowadzająca w tematykę zajęć
Nauczycielka pyta: „Kto z was potrafi rozwiązać zagadkę, którą wam zaraz przeczytam”:
To jedna z najważniejszych osób na świecie.
Jeśli go jeszcze nie macie – może kiedyś znajdziecie.
To ktoś, z kim dobrze jest się bawić, śmiać, rozmawiać.
Czasami miłe niespodzianki sobie sprawiać.
(przyjaciel)
Nieprzeciętny to kolega,
Bo wysłucha i doradzi,
Więc jak brata go szanuję,
I z radością wypatruję……………………………
Pomoże Ci w szkole, gdy problem masz,
Z nim zawsze miło spędzasz czas,
On najlepiej zna Cię,
Bo to jest twój …………………….
9 czerwca obchodzony jest Dzień Przyjaciela.
• Zabawa – prawda czy fałsz
Posłuchajcie uważnie i powiedzcie, czy się z nimi zgadzacie, czy nie”:
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto nas pociesza, gdy się martwimy.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto się z nas naśmiewa.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto pożyczy nam swoją ulubioną zabawkę.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto jest dla nas niemiły.
– Prawdziwy przyjaciel musi mieć tyle samo lat co Ty.
– Prawdziwy przyjaciel ma dla nas czas.
• Jakie cechy powinien mieć dobry kolega – karta pracy
• Obejrzyj film pt. „Kubusiowe opowieści”
-Portret przyjaźni
https://www.youtube.com/watch?v=12noA3Z8-Zw
-
• Uzupełnij zdania brakującymi wyrazami. Powtórzymy także wiadomości o czasowniku – karta pracy
• Praca plastyczna – Namaluj portret przyjaciela – farby plakatowe.
• Posłuchaj piosenki – Mam przyjaciela
https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8