Pod koniec lat 80-tych z inicjatywy kierownictwa szkoy narodzi si pomys odtworzenia dawnej klasy szkolnej, w ktrej mieciyby si stare pamitki i eksponaty. Tote od 1988 r. trway prace nad zbieraniem, gromadzeniem i ochron przed zniszczeniem rnych pamitek najbliszej okolicy. Do prac nad tworzeniem ju nie wystawy a izby regionalnej aktywnie wczyli si uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoy. Eksponaty przynosili rwnie rodzice, dziadkowie, przyjaciele szkoy, osoby zwiedzajce i kolekcjonerzy. Wwczas to bardzo wiele osb odkryo w sobie pasj do poszukiwania, zbierania i gromadzenia ciekawych pamitek, przedmiotw i informacji. Tak zwani "szperacze" ruszyli na strychy starych domw i obejcia gospodarstw.
Dzi w szkolnym muzeum znajduj si: stare komody, szafy, kredensy, kufry, ka, stoy i krzesa dawnych mieszkacw najbliszej okolicy. S to niejednokrotnie rzeczy uyteczne dziadkw i pradziadkw uczniw teje szkoy. Ponadto muzeum posiada bogate kolekcje dawnych przedmiotw, takich jak : kolekcje lamp naftowych, kolekcje elazek na wgiel i tzw. dusz, kolekcje filianek czy te innych naczy kuchennych. Bardzo interesujce s dawne narzdzia i urzdzenia suce do pracy w gospodarstwie oraz do pracy w przydomowych warsztatach. Dawne kierzanki, centryfugi, koowrotki, aki i inne narzdzia rolnicze wiadcz o charakterze zaj miejscowej ludnoci. Zbiory muzealne cigle si powikszaj. W cigu 12 lat zapeniono pki i szafy rnorodnymi przedmiotami. Istnieje ciga potrzeba zwikszania powierzchni wystawienniczej. W 1996 roku utworzono wystaw narzdzi drwalskich, ciesielskich i dekarskich.
Kolejna wystawa powstaa ju w nowym miejscu sucym do dalszej ekspozycji. Przeznaczono na ten cel cz korytarza na parterze szkoy. Szkolna wietlica, w ktrej mieci si muzeum, to rwnie miejsce codziennych zaj uczniw. Uczniowie odpoczywaj, bawi si, ucz i pracuj w bezporednim otoczeniu eksponatw. Sukcesem pedagogicznym jest fakt zgodnej symbiozy funkcjonowania szkolnej wietlicy z muzeum - aden z eksponatw nie uleg zniszczeniu. Wydaje si, i podoem tego jest zbieranie, gromadzenie i konserwowanie przedmiotw, do ktrych uczniowie maj stosunek emocjonalny. S to nie tylko pamitki ich dziadkw, rodzicw, ale ich samych.